Värske soolakurk mädarõikaga



Minu blogis juba ühe kurgi retsept on, kuid minu soov oli leida veidi maitsekamat kurgi retsepti ja nüüd olen selle leidnud. Mulle meeldivad need kurgid veidi rohkem.

Kahju on vaid see, et mädarõigast ja selle lehti on väga raske leida poest. Ja kui leian, siis müüakse seda juurt sellises koguses, et ei teagi, mida ülejäänuga epale hakata. Ilmselt katsetan sel aastal külmutamist.

Aga kurkide jaoks on vaja:

1 liiter külma vett
1,5-2 spl jämedat soola
0,5 spl suhkrut
veidi mustsõstralehti
tillivarsi
1 mädarõikaleht või pöidlaküüne pikkune jupike mädarõikajuurt
küüslauguküüsi 3-4 tk

värsket kurki

Sega sool ja suhkur vees ära. Pane mustsõstralehed karbi põhja. Mina veel murran lehed katki, et rohkem maitset tuleks. Pane sinna ka tillivarred, küüslauguküüned, mis on pooleks lõigatud, mädarõikajuur, mis on 4 lõigatud.

Lao peale värsked pestud kurgid (kui soovid maitset kiirelt saada, siis lõika otsad ära). Vala peale vesi. Raskuseks lisa mingi taldrik vms kurkidele ning pane kaas karbile peale. Külmkapis olles ja kui otsad on ära lõigatud, saab kurki süüa ca 30 tunni pärast. 24h oli liiga vähe veel.

Kommentaarid